Z hľadiska podnikania a marketingu je v http://www.rozhlas.cz/cb/zpravodajstvi/_zprava/myslivci-z-trebetic-se-take-stali-jeziskovymi-vnoucaty–1778133 súčasnosti veľmi populárnou plochou online priestor, respektíve internetový marketing. Nielenže sa na tomto mieste v súčasnosti nachádzajú milióny užívateľov, ale rovnako máme možnosť zamerať sa na konkrétne skupiny návštevníkov a snažiť sa o to, aby sa z nich stali zákazníci. Čiže najskôr ich zaujať obsahom, no a následne využiť nástroje, ktoré by možných záujemcov doviedli k priamej konverzii.
- Pod konverziou môžeme chápať vyplnenie dotazníka, registráciu, atď. Samozrejme tiež vytvorenie objednávky či online platbu a skrátka každý konkrétny úkon, ktorý na stránke vytvoril návštevník.
Tu sa dostávame do bodu internetovej reklamy a konkrétnejšie foriem jej spoplatnenia. Za každú reklamu sa platí, v opačnom prípade je možné vsadiť na kvalitné SEO a teda optimalizáciu pre vyhľadávače. Ide o prirodzený spôsob zviditeľnenia stránky vo vyhľadávači ako napr. Google tým, že sa ju budeme snažiť dostať na čo možno najviditeľnejšie, čiže najvyššie miesto vo výsledkoch hľadania. Tento proces si ale žiada dlhodobú prácu s vonkajšími i vnútornými faktormi stránky, no následne prináša dlhodobý efekt.
Naopak z hľadiska spoplatnenej reklamy vravíme spravidla o takmer okamžitom (no krátkodobom) efekte zviditeľnenia. Najznámejšou formou platenej reklamy je PPC (Pay-per-Click), kedy platíte zakaždým, ak na dotyčný objekt niekto klikne. Teda neplatí sa za zhliadnutie, ale za konkrétnu akciu- za klik.
- V tomto smere poznáme tiež PPA (Pay-per-Action), čiže platbu za špecifickú akciu, ale takisto PPS (Pay-per-Sale), čo je vlastne platba až za konečný nákup.
Ak by sme sa vo všeobecnosti mali pozrieť na výhody online marketingu a na to, aké ponúka klady pred médiami ako televíznym priestorom, rozhlasom či tlačou, boli by to v skratke tie body:
- Prístupnejšia cena a výhodnejšia investícia, možnosť cieliť na konkrétne skupiny záujemcov a takisto schopnosť merať účinnosť efektivity.