Existuje niečo, čo by sa dnes nenachádzalo na internete a čo by sme dnes nenašli cez internetový vyhľadávač Google? V súčasnosti danou formou nájdeme relevantné informácie azda ku všetkému, čo je však zároveň veľmi dobrá príležitosť k tomu, aby užívatelia touto cestou našli aj vašu webovú stránku, respektíve e-shop. Touto cestou sa tak dostanú k obsahu, akým disponuje.
Poďme ale k veci. Nie každá stránka má to šťastie, aby bola v tomto vyhľadávači na poprednom a dobre viditeľnom mieste. Ale o šťastí to vlastne vôbec nie je! Na stúpajúcich a vyšších pozíciách sa spravidla môžu nachádzať weby, čo prešli alebo momentálne prechádzajú kvalitnou optimalizáciou a teda takzvaným SEO – Search Engine Optimization.
Odborne vykonávaná optimalizácia pre vyhľadávače musí pracovať s on-page faktormi stránky, jej štruktúrou, responzivitou, obsahom, formou, hypertextovým protokolom,…príkladom je HTTP Seolight.sk. Ale rovnako sa nesmie zabúdať na off-page faktory a to napr. používaním funkčného linkbuildingu alebo aktivitou na sociálnych sieťach.
Celý proces je pomerne náročný, používa veľa nástrojov a treba rátať tiež s tým, že výsledky začnú prichádzať až po určitej dobe, respektíve nie sú okamžité ako v prípade PPC/PPV reklamy. V prípade SEO totiž ide o dosiahnutie prirodzených organických výsledkov, kedy výsledné umiestnenie webu a jeho poradie nebude spoplatnené. Aj napriek tomu ale môže byť vysoké, dobre viditeľné a teda veľmi efektívne.
Efektívnosť s dlhodobými výsledkami. Takto by v stručnosti znela charakteristika účinnosti týchto postupov. K základným výhodám optimalizácie sa totiž radí fakt, že svoje výsledky dokáže prinášať aj dlho potom, ako s týmito procesmi skončíte. Vysoká priečka vo výsledkoch Google predsa musí priniesť očakávané ovocie!
- Sú to síce techniky, ktoré si pýtajú svoj čas, ale o to je následne dlhšie trvajúci výsledok.