Ak sa máme zamerať na zviditeľnenie svojho webu a svojej podnikateľskej (či inej) činnosti na internete, môžeme použiť niekoľko online marketingových nástrojov. Základom ale v mnohých prípadoch zostáva hlavne tvorba obsahu. Aktuálneho, zaujímavého a efektívneho obsahu.
Už len z dôvodu, aby vašu stránku a jej obsah našiel internetový vyhľadávač a mohol ju zaradiť k svojim organickým výsledkom. Samozrejme čím sa bude tento odkaz nachádzať na vyššej pozícii, tým je to lepšie pre vašu stránku a jej návštevnosť. Dôležitým faktorom toho, že sa bude posúvať na vyššie miesta v organických výsledkoch, je práve jej kvalitný a relevantný obsah, v ktorom môžu byť navyše zakomponované vhodné kľúčové slová. Hľadané kľúčové slová, vďaka ktorým váš obsah nájdu cez vyhľadávače potenciálni návštevníci.
- Kompletným procesom s cieľom, aby váš web získal vyššiu pozíciu v organických výsledkoch v Google (a iných fulltextových vyhľadávačoch) sa zaoberá SEO. Search Engine Optimization = Optimalizácia pre vyhľadávače.
Funkčným obsahom na vašej stránke nemusíme myslieť len reklamný text alebo opis produktov či ponúkaných služieb. Pravdepodobne viete, že v súčasnosti má väčšina e-shopov a webov takisto svoj vlastný blog.
Ide o priestor, v ktorom sa môžete širšie venovať konkrétnej tematike. Opisu produktov, recenziami, ale aj novinkami z vášho odvetvia. Vo veľkej miere tu máte slobodu vybrať si vhodné témy a návštevníkom poskytovať zaujímavý obsah, čo by bol však ideálne relevantný s tematikou vašej stránky.
Zabúdať by ste ale nemali na tvorbu a publikovanie „vonkajšieho“ obsahu, čiže napríklad na príbuzné články, ktoré však umiestnite na cudzie zdroje, teda mimo vášho webu. Týmto spôsobom dokážete budovať PR, čiže posilňovať vaše vzťahy s verejnosťou. Efektívnejšie informovať o zoznamovať širšiu verejnosť užívateľov so službami a produktmi, ktoré predávate, resp. s tematikou a oborom, ktorým sa zaoberá vaša internetová činnosť.