V online marketingu sa určite stretneme s pojmom copywriting. Vo všeobecnosti vieme, že ide o písanie reklamných textov alebo textov a článkov vo všeobecnosti. Nie je to však rozhodne len o tom, dať na stránku pár viet. To by zvládol asi každý a copywriteri by tak neboli potrební. Prečo si teda ich služby objedáva stále viac online- podnikateľov?
Je to predovšetkým preto, že nemôže ísť o hocijaké vety. Musia byť atraktívne pre čitateľa a návštevníka stránky. Vlastne sa od nich dokonca očakáva, že dokážu predať konkrétne služby alebo produkty. V neposlednom rade majú za úlohu tieto služby prezentovať a takisto môže ísť o tvorbu tematických článkov, na základe ktorých sa potenciálna skupina záujemcov dozvie o vašej ponuke či o vašej webovej stránke.
- To ale ešte aj tak nie je všetko. V mnohých prípadoch sa píšu a využívajú texty so zameraním na seo, čiže na funkčnú optimalizáciu pre vyhľadávače.
Faktorom pozície stránky zaradenej v organických výsledkoch hľadania (napr. v Google) je aj fakt, koľko na ňu smeruje odkazov a takisto odkiaľ tieto smerujú. Záleží od kvantity a takisto kvality odkazov (linkov). Tieto linky sa dajú umiestniť práve do textov, resp. článkov, ktoré sa môžu publikovať na vonkajšie, resp. cudzie stránky. A čím je článkov smerujúcich na váš web viac, tým lepšie. Oceniteľným faktorom je tiež to, ak sa sú linky zahrnuté v kvalitnom a tematicky blízkom obsahu, k čomu teda opäť môžeme využiť profesionálny copywriting.
Napísať kvalitné texty nie je ľahké a je k tomu potrebný aspoň kúsok talentu, citu a samozrejme znalosť gramatiky. Použité vety musia pohnúť emóciou čitateľa a pôsobiť zaujímavo, informatívne, no pritom mať reklamný charakter a vedieť niečo predať, respektíve prinúť čitateľa k určitej akcii alebo priamo ku konverzii. Okrem tohto ľudského faktora sa ale musí hľadieť takisto na kritériá internetových vyhľadávačov a napríklad na používanie efektívnych kľúčových slov.