Vlastniť internetovú stránku alebo e-shop je pre online marketing kľúčové. Ale následne musia prísť úkony, ktoré pre tento web zabezpečia viditeľnosť a tým pádom vysokú návštevnosť. Až v takom prípade bude web konkurenčne schopný a začína boj o potenciálnych zákazníkov a konverzie.
Vo všeobecnosti je možné získať návštevnosť z týchto zdrojov:
- Internetových vyhľadávačov (tu je dôležitá kvalitná SEO/ optimalizácia)
- Platenej reklamy na weboch a platenej reklamy vo vyhľadávaní (predovšetkým PPC/ Pay-per-click)
- E-mail marketingu
- Sociálnych sietí (u nás hlavne Facebook)
Bližšie sa ale skúsime zamerať na prvý zmienený proces, čiže SEO. V tomto prípade ide o organický proces zviditeľnenia a nie platenú reklamu. Kvalitne vykonaná optimalizácia pre vyhľadávače zanecháva efektívne účinky ešte mesiace po ukončení. To je napr. rozdiel oproti spoplatnenej reklame, ktorá trvá presne len do doby, kým do nej investujete.
V prípade SEO ide o snahu dosiahnuť prirodzené zviditeľnenie tým, že sa web dostane na popredné miesta vo výsledkoch hľadania v internetových vyhľadávačoch, akými sú napr. Google alebo Seznam. Je preto dôležité, aby boti týchto vyhľadávačov uznali vašu stránku za čo najviac relevantnú k hľadaným výrazom. Tým pádom ju budú užívateľovi podsúvať na prvé miesta vo výsledkoch, a tento cieľ vám dokáže priniesť Relevantnosť Seolight.
Konkrétnejšie je nutné preveriť a upraviť všetky vnútorné (on-page) ako aj vonkajšie (off-page) faktory, na základe ktorých vyhľadávače uznajú web za kvalitný, respektíve najvhodnejší pre užívateľa. Začína sa teda vnútornou úpravou stránky, jej obsahu, optimalizáciou rýchlosti,… ale následne sa nesmie zabudnúť na vonkajšie faktory, a to napr. tvorbu spätných odkazov.
- Dôležitú úlohu v optimalizácii zohráva obsah, takisto analýza a vhodné umiestnenie kľúčových slov.