Ako copywriter na voľnej nohe sa neraz stretávam s tým, že s klient nechá vypracovať PR články, zaplatí za nich dvojnásobnú sumu a následne ich umiestni na svoj vlastný web. PR články však na toto miesto nepatria. Majú byť zverejnené na iných weboch, kde spĺňajú funkciu reklamy. Na svoj web si plaťte za články na blog a obsahové texty, ktoré nemusia byť natoľko prepracované. Poďme si to však vysvetliť pekne a pomaličky.
Menej prepracované neznamená nekvalitné
Keď hovorím o tom, že obsahové články na váš web nemusia byť až tak prepracované, nemám tým na mysli, to, že majú byť odfláknuté. Rozdiel však spočíva v rozsahu, množstve odkazov a taktiež vo forme, akým sú texty písané. Pri PR článkoch si treba dávať pozor na množstvo vecí, text celkovo viac prepracovať. Keď však chcete svoj web iba naplniť obsahom, môžete pokojne siahnuť aj po článkoch, ktoré budú kratšie, zamerané na úzku oblasť alebo využívať rôzne recenzie písané z prvej osoby, ktoré sa vo všeobecnosti píšu jednoduchšie.
Na svojom webe môžete využiť aj texty, ktoré získate zadarmo. Výmenou za obsah bude napríklad spätný odkaz na web človeka, ktorý vám článok napísal alebo uvedenie jeho mena, vďaka čomu si môže vytvoriť referencie na svoju prácu. V rámci webu toho viete jednoducho vymyslieť omnoho viac a za menej peňazí. Koniec koncov, písať môžete aj vy, takže ušetríte ešte viac.
PR článok musí vyzerať!
Pri PR článkoch nesmiete šetriť. Nájdite si človeka, ktorý ich spracuje na naozaj vysokej úrovni. Počítajte s tým, že ak niekto bude pracovať na kvalitnom texte, bude mu musieť venovať omnoho viac času, takže aj cena bude vyššia. Nikdy nie je na škodu, ak si zaplatíte samostatne aj za jazykovú korektúru. Bohužiaľ, nie všetci ľudia, ktorí píšu, ovládajú náš jazyk aj gramaticky. Korektúra vás vyjde na pár eur, takže choďte do toho.