Podnikateľská činnosť na internete alebo online marketing treba vnímať ako niečo živé, čomu sa oplatí venovať neustálu pozornosť a spolu s ňou sa takisto prispôsobovať aktuálnym trendom a tomu, aby práve naša webová stránka nezostala „out“.
A môžeme sa zamerať priamo na to podstatné, teda na dôležitý zdroj návštevnosti, akým sú internetové vyhľadávače a s nimi spojené procesy známe ako seo. To znamená pravidelnú snahu vyhovieť hľadacím parametrom Google a jeho kritériám, aby sa naša stránka udržala na popredných pozíciách vo výsledkoch hľadania, avšak samozrejme treba pritom myslieť aj na užívateľov a potenciálnych záujemcov, čo náš web navštívia.
Optimalizovať stránku do podoby, aby sa na nej návštevník cítil pohodlne, príjemne a mal prehľad.
Podstatným je však cielenie na vhodné kľúčové slová a teda na tie, čo z hľadiska konkrétnej témy ľudí najviac zaujímajú. Dôležitý je preto obsah, čo ale vždy nemusí ísť priamo k jadru veci a užívateľa nasmerovať len smerom ku kúpe, pretože bežný človek, čo hľadá na danú tému, sa chce určite dozvedieť aj nejaké tie dôležité a pomocné informácie. Hľadá kvalitný obsah, čo by ho svojou náplňou úprimne zaujal a nielen hnal k tomu, aby okamžite niečo kúpil.
Úlohu pri tom zohráva plán obsahového marketingu (content marketing) a jeho vhodná štruktúra.
Na blogu by sa preto mal nachádzať funkčný obsah, ktorý vychádza z efektívnych kľúčových slov a takisto z cielenia na konkrétnu skupinu ľudí. Dôležitý je v tomto ohľade vytvorený text, čo by sa daným faktorom najlepšie prispôsobil. Okrem textu ale určite treba myslieť tiež na videá a obrázky, ktoré dopomáhajú k atraktívnej a prehľadnej forme obsahu, zároveň však budú relevantné a teda zodpovedajúce konkrétnej téme. Aj grafické prevedenie totiž dokáže byť silným faktorom.
Z hľadiska čerstvosti obsahu sa oplatí sledovať konkurenciu. Samozrejme nekopírovať, ale inšpirovať sa určitou schémou a vlastne tým, čo sa aktutálne oplatí publikovať vo vašom odvetví.