Kedy si určite zaplatiť
Neviete, čo je SEO? Určite sa za neho, respektíve za ňu, zaplaťte. Máte problém aj s obyčajným odosielaním emailov? Nechoďte do optimalizovania sami? Máte problém s cudzími jazykmi, konkrétne s angličtinou? Ani v tomto prípade nie je najlepší nápad, začať SEO robiť na vlastnú päsť. Ak ste ešte nepochopili, ta na to, aby ste optimalizáciu zvládli sami, musíte mať aspoň minimálne vedomosti a zručnosti z oblasti PC, IT a internetu. Nejde o žiadnu vysokú školu, no základy proste ovládať musíte.
Ak ste ochotní si niečo naštudovať, pustiť sa do nových vecí a popritom sa priučiť aspoň základom anglického jazyka, choďte pokojne do toho. Lepšie je, ak nebudete všetko ihneď skúšať, takpovediac, „ na ostro“, teda napríklad na vašom firemnom webe. Zaplatiť si za doménu a skúšať, to by nemal byť problém asi pre nikoho. Na rok vás to bude stáť nejakých, minimálne šesťdesiat eur. Dokonca s viete nájsť aj také webhostingy, ktoré sú zadarmo. Na skúšanie to bohato stačí.
Výhody a nevýhod platenej optimalizácie
Jedinou nevýhodou optimalizácie, ktorá je logická, a ktorú bude vykonávať firma je to, že si za ňu budete musieť platiť, no a niekedy sa tieto sumy môžu vyšplhať pekne vysoko. Medzi ďalšie mínusy by sme mohli teoreticky započítať i také veci, že nemusíte naraziť na úplných profesionálov alebo že z vás niekto bude ťahať peniaze za nič. S takýmito problémami sa však stretnete pri akýchkoľvek platených službách, nie len pri SEO optimalizácii pre vyhľadávače.